In 2011 studeerde Chris Pleines af met een graad in media-informatica aan de Ludwig Maximilian Universiteit van München. Tijdens zijn studie was het aandeel vrouwen op zijn faculteit erg laag, waardoor hij de potentie van online daten ging bekijken. Helaas was het moeilijk om meteen een goede dating service te vinden en de meeste informatie die hij las over online datingsites was verouderd of onjuist. Dit was voor Chris aanleiding om 15 jaar geleden een blog te starten waarin hij zijn ervaringen met online dating deelde en kort daarna lanceerde hij de Datingscout-website. Tegenwoordig is Datingscout de meest uitgebreide site voor informatie over online daten – met meer dan 3.006 beoordelingen. Chris Pleines heeft ook zijn bereik vergroot door online datingdiensten in meer dan 19 landen te beoordelen.
Sinds de oprichting van Datingscout is er meer dan 800 keer naar de recensies en artikelen van Chris Pleines verwezen. Tijdschriften, websites en tijdschriften vertrouwen vaak op de uitgebreide informatie van Datingscout bij het behandelen van onderwerpen over online dating. Chris Pleines heeft ook de aandacht getrokken van de Duitse mainstream media en verscheen op "Pro7", "RTL", "Galileo" of het "ARD Mittagsmagazin". Met meer dan 15 jaar ervaring is de expertise van het redactieteam van Datingscout uitgebreid met actuele statistieken, cijfers, recensies en antwoorden op alle aspecten van online daten.
Als je op zoek bent naar een gesprekspartner over online dating, neem dan gerust contact met ons op via onze Media-pagina. Op deze pagina vind je ook alle interviews, tv-programma's, websites en tijdschriften met Chris Pleines en Datingscout.
Chris Pleines voerde 's werelds eerste onderzoek uit waarin met behulp van kunstmatige intelligentie profielfoto's voor online dating werden geanalyseerd. Meer dan 20 miljoen foto's werden geëvalueerd om te bepalen hoe de motieven van online daters verschillen op basis van onder meer leeftijdsgroep, geslacht en land. Dit uitgebreide onderzoek naar profielfoto's van 87 pagina's biedt fascinerende inzichten in de diverse en gevarieerde manieren waarop singles zichzelf presenteren wanneer ze online daten.
In 2016 publiceerde Chris Pleines een Facebook-onderzoek in samenwerking met de Ludwig Maximilian Universiteit van München. Het onderzoek onthulde hoe divers de datingvoorkeuren van singles de afgelopen jaren zijn geworden en waarom het zo belangrijk is om de juiste online datingservice te selecteren. De bevindingen van deze studie leidden tot de oprichting van de "Dating Barometer", een online dating-aanbevelingstool. Singles kunnen deze tool gebruiken om gepersonaliseerde aanbevelingen te ontvangen voor de meest geschikte datingservices.
Er is een overvloed aan online datingdiensten om uit te kiezen. Veel bruikbare informatie hierover is echter niet beschikbaar. Het doel van het Datingscout-team is dan ook om online datingdiensten grondig te testen en jou, als onze lezer en gebruiker van deze diensten, een waardevolle en objectieve beoordeling te geven voor elke datingsite en app.
Dit maakt het kiezen van de juiste datingsite of app een stuk eenvoudiger en je weet meteen wat je van elke service kunt verwachten.
Chris Pleines is de co-auteur van het boek Online Dating für Dummies. Dit boek is bedoeld om singles te helpen online een partner te vinden door veel praktische tips en trucs te geven, variërend van het selecteren van een datingservice tot de eerste date. Het behandelt belangrijke punten die elke online dater op een humoristische maar informatieve manier zou moeten overwegen.
Dit boek is een must-read als je goed voorbereid wilt zijn om door de online datingjungle te navigeren.